-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:14990 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

ابن سبا كيست ؟
ابن سبا ، شخصيّتي نيمه افسانه اي است كه گويند يهودي بوده و اسلام آورده است . او همان عقايد گزافه اي كه در هنگام يهوديگري درباره يوشع داشت ، در اسلام بر علي ( عليه السلام ) بست و پايه گذار غالي گري شد . آورده اند كه حضرت علي ( عليه السلام ) ابن سبا را به سبب عقايدش به مدائن تبعيد و پيروانش را مجازات كرد . پس از شهاد حضرت ، ابن سبا به كوفه آمد و گفت : « من مي دانم كه علي ( عليه السلام ) نمرده است و نخواهد مرد تا عرب را به شمشير و تازيانه راه برد . » و مي گفت : « علي ( عليه السلام ) هم اكنون نجواي ما را مي شنود . »
برخي محققان وجود تاريخي ابن سبا را منكر شده و بر ساختن چنين شخصيّتي را به تعصّب يمني راويان منتسب كرده برخي ديگر ابن سبا را همان ابن الوداء و عمار ياسر دانسته اند كه اين نظريه درست نيست . به هر حال ، ابن سبا داراي وجود تاريخي داشته يا نه نتيجه گيريهايي كه برخي قدما . مستشرقان از نسب يهودي او كرده و تشيع را از يهوديگري متاثر دانسته اند يكسره غير علمي و نادرست است .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.